arnoldwaarzitjenu.reismee.nl

Project Orientatie Oostenrijk

Alternatieve titel: Chocolade, Cultuur en Collegevrijheid

Iedereen die niet van werken houd moet gaan studeren in het buitenland. Het Erasmus principe is de volgende: Lang leve de lol. Voor een al te serieus persoon als de mijne is dit een moeilijke opgave waar ik op en top van genoten heb.

De laatste week van Februari heb ik een Orientatieweek gehad met als doel kennis te maken met de school, het land en de Eramus. (Erasmus is een bekend menssoort die voor korte tijd zijn huisland verlaat om elders te gaan vertoeven en studeren). Voor de week had ik besloten mijn geluk in Boedapest te zoeken. Dit was een nogal grappige onderneming omdat ik dit op de dag ervoor nog even besloten had en ik ging alleen.

Dus ik kom daar in Boedapest en begin doodleuk engels tegen mensen te praten. Het idee was nou dat ik niet echt verstaan werd en ze keken me doorgaans een beetje kwaad aan. Terwijl mijn hart zich wat samentrok wandelde ik op goed geluk een als bank uitziende brillenwinkel binnen om te vragen wat de wisselkoers van dit land mocht zijn. Gelukkig was er een vrouw die duits sprak en die kon me nog uitleggen dat 1 euro 270 floruits waard was. Opgelucht ging ik de Mac Donalds binnen voor een bakje koffie en daar ontmoete ik eenjonge vrouw die warempel engels sprak. Zij kon me ook vertellen dat Boedapest eigenlijk een stad is dieis samengevoegd uit2 steden. Namelijk van Boeda en pest. Bij het jeugdhostel, waar ik zou vertoeven die nacht, bleek ik met6 zwitserse meiden op de kamer te slapen. Oke...Ben nog met hun Boedapest in geweest maar ondanks dat we om half 5 thuis kwamen was het geen bijzonder groot succes omdat ik hun duits bijzonder lastig kon volgen.

De orientatieweek erna geweldig. We hadden enorm veel vrije tijd over waarin we optrokken met de Erasmus studenten uit 26 verschillende landen. Het was erg leuk om over de lui daar te horen, de spelletjes die de Tuken spelen. Ze hadden een spel genaamd longhead donkey oid. De ene groep gaat bij de ander met de hoofd tussen de benen staan en heeft het doel te blijven staan. De andere groep moet er met zijn allen in slagen erop te springen en de gevormde ezel om te laten vallen wat vrijwel altijd gebeurt. Dan is flippo'en toch heel wat beschaafder :D

In de week hebben we ook nog een keer op de schaatsen gestaan, in een middeleeuws pand ons aan de vleesspitsen vergaard, koffie gedronken, de chocoladefabriek leegegeten en veel spaßß gemacht.

De chocoladefabriek was trouwens echt geniaal. We waren langs geweest bij de Zotter Chocoladefabriek, een fabriekant van fair traide Choclat. Het vervelende was dat je echt alles, van vloeibare chocolade tot eindproduct chocolade moest testen in alle verscheidene vormen die er waren. Het was echt geniaal. De buikpijn erna iets minder...

Na deze toffe week ben ik naar Kapfenberg verhuist. Ik woon nu op Krottendorff nr 8/1 in Kapfenberg. Een leuk stulpje

Enjoy jullie bezigheden en schrijf ook eens want over jezelf in mail ofzo...

groetjes!

Reacties

Reacties

Marcella

haha tja, erg vervelend dat chocola proeven enzo.
Klinkt leuk en relax allemaal! Enjoy en tot skypes een keer :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!